Fagforbundet Heim

Fagforeningas forside arkiv

Tur til St. Petersburg 30. august - 7. september 2012

Tradisjonen tro inviterer Fagforbundet Sør-Trøndelag "Aksjon Aidsbarn i Russland", til tur til St. Petersburg. Hovedmålet med turen er å besøke sykehuset som har ansvaret for "Aidsbarna" våre.

Fylkesvinnere

Fylkesmesterskapet i Barne- og ungdomsarbeiderfaget og Helsefagarbeiderfaget gikk av stabelen i Melhus hallen torsdag 26. april. Fosen gjorde rent bord, og alle vinnerne er medlem i Fagforbundet.

Fylkesmesterskap i barne- og ungdomsarbeiderfaget og helsefag!

26.april kl 0830 åpner ordføreren i Melhus mesterskapet i Melhushallen. Til sammen 11 lag skal konkurrere om tittelen fylkesmester. 8 lag i helsefag og 3 lag i barne - og ungdomsarbeiderfaget.

Åge besøkte barnehagen

Åge Aleksandersen og Fagforbundet Sør-Trøndelag inntok Bergheim barnehage for å takke barna i Karinelund barnehage og Bergheim barnehage.

Fagforbundet Sør-Trøndelag

Ansatte og tillitsvalgte på fylkeskretsens kontor har personalsamling 11.-12. april. Kontoret er derfor stengt disse dagene. Tillitsvalgte er å treffe på mobil.

Linn Elin på ungdomskurs

I disse dager er 19 nye ungdomstillitsvalgte samlet i Kristiandsund for tre dager med opplæring i Fagforbundet og rollen som ungdomstillitsvalgt.

Tilbud om full jobb i Trondheim kommune

Alle ansatte ved et nytt sykehjem på Dragvoll skal få tilbud om heltid, skriver Adresseavisen 13.mars. – Kristin Sæther, leder i Fagforbundet Trondheim, applauderer.

Målet er heltid

Vi kan ikke være fornøyde med helsesektoren som arbeidsplass så lenge folk ikke kan leve av lønna si, betaler sin egen sviktende helse med deltid og midlertidig jobb gjør at folk for eksempel ikke kan kjøpe et sted å bo, sier lederen for Fagforbundet i Sør-Trøndelag, Arne Jan Skjerdingstad i en kronikk i Adresseavisen.

Fagforbundet satser på dyrepleiere!

Fagforbundet Sør-Trøndelag arrangerer kurs for dyrepleiere og assistenter. Kurset avholdes ved Quality Panorama hotell, Heimdal, 16.-17. mars 2012.

Lærlingpatruljen inntar Trondheim

Fagforbundet patruljerer fylket med Lærlingpatruljen. I høst har hele fylket blitt besøkt, denne uka er det lærlingene i Trondheim som blir besøkt.